عوامل و رخدادهایی که زندگی ما را می سازند، دو دسته هستند، قابل تغییر و غیر قابل تغییر.
.معمولا در گام نخست خواست ما این است که شرایط را آنطور که دوست داریم تغییر دهیم.
ولی گاهی نمی شود که نمی شود که نمی شود...
اینجاست که می پذیریم چیزی تغییر نمی کند و باید نگاهمان را به رخدادهای ناخوشایند تغییر دهیم.
حالت سوم این است که نگاهمان هم نمی تواند تغییر کند، چرا که زندگی منصفانه نیست و گاه بسیار بی رحم و تلخ است. شاید بتوان گفت این بزرگ ترین حقیقتی است که ما به پذیرش آن احتیاج داریم.